לפרטים: 1-599-501070

Menu

תחזוקת אופניים

ברכותינו על רכישת האופניים החדשים!

האופניים מגיעים מורכבים, מכוונים היטב ומוכנים לרכיבה. עם זאת, אופניים הינם כלי מכאני, וכדי להפיק את מקסימום התמורה וההנאה מהאופניים החדשים שלך נדרשת תחזוקה מסויימת. דף מידע זה בא לסייע לך לתחזק את אופניך נכון.

אחסנה

מומלץ לא לאחסן את האופניים מחוץ לבית. גם אם רכשת אופני אלומיניום, יש חלקים באופניים שעלולים להיפגע מלחות/רטיבות גבוהה.

ניקוי

כדי שהאופניים ישרתו אותך כמו שצריך, מומלץ בחום לנקות אותם מחול ובוץ. במידה ואין אפשרות לנקות את כל האופניים, חובה לנקות לפחות את מערכות ההינע (שרשרת וכל גלגלי השיניים). תדירות הניקוי: פעם בשלוש-ארבע רכיבות משמעותיות או לאחר כל רכיבה שבה האופניים חוזרים עם הרבה בוץ.
דלי עם מי-סבון, דגריזר (ממיס שומנים), ספוגית מטבח לרחיצת כלים, סמרטוטים, מברשת ייעודית עם סיבים קשים.
הכוונה במי סבון: תערובת של הרבה מים עם ממש טיפה סבון כלים או דגריזר יעודי לשטיפת אופניים.
לשטוף את כל חלקי האופניים תוך שימוש בספוגית. המברשת הקשה נועדה כדי להוריד לכלוך כבד מגלגלי השיניים, פדלים וכו’.
לייבש את האופניים עם הסמרטוטים ולהעמידם  בשמש ישירה עד לייבוש מלא (לא לשטוף בלילה/במז”א סוער).
מיד לאחר השטיפה והייבוש יש לשמן את השרשרת.

*טיפ
מאד לא מומלץ לשטוף את האופניים בעזרת לחץ אוויר/מים. לחצים עלולים לפגוע בגריז שנמצא בצירים ובמסבים, ולגרום נזק בלתי הפיך לחלקים כמו נאבות, ציר מרכזי, הד-סט, צירי פדלים ועוד.
ברקסים מומלץ לנקות עם חומר יעודי לברקסים או עם אלכוהול או אצטון. יש להשתמש בטישיו נקי ולא בסמרטוט.

שימון

החלק היחיד אשר דורש שימון באופניים הינו השרשרת.
מומלץ לשמן את השרשרת בשמן אופניים המותאם במיוחד לשרשראות לאופנים בלבד. שימוש בשמן מתאים יבטיח חיים ארוכים יותר, פחות רעשים ותקלות ופחות לכלוך אשר מצטבר על השרשרת וחלקי ההינע במהלך הרכיבה.
אופן השימון: יש לעיין בהוראות היצרן של כל שמן שנבחר.
באופן כללי: לכוון השרשרת להילוך בינוני, להשעין את האופניים על קיר, להזליף את השמן על השרשרת באזור הקסטה (גלגלי השיניים האחוריים) תוך כדי סיבוב הפדלים אחורה (כ-6 סיבובים שלמים), להמתין ע”פי הוראות היצרן ולנגב בעזרת סמרטוט.

הערות

1.אין לשמן בספריי רב-תכליתי כגון WD-40,תרסיסים מסוג זה לרוב אינם שמנים כלל, ועלולים לגרום נזק בלתי הפיך למערכות ההינע.
2.במהלך השימון, יש להיזהר שלא יגיע שמן לאזור מערכת הברקסים של האופניים. במידה והגיע שמן למערכת הברקסים יש להיוועץ במכונאי. לעתים לא יהיה מנוס מלהחליף את רפידות הברקסים.

טיפולים לאופניים

כדי להפיק את מיטב ההנאה מאופניך מומלץ מדי פעם לבקר במוסך מקצועי. אלה הם הטיפולים התקופתיים שיש לעשות באופניים במוסך:

  • טיפול ראשון לאחר קניה (טיפול לאחר הרצה)
    טיפול זה הינו חד-פעמי, ויש לבצע אותו לאחר כ-75 ק”מ ראשונים. האופניים החדשים שרכשת נמסרים לך כשהם מחוזקים ומכוונים היטב. אולם, תהליך ההרכבה וההכנה יושלם סופית רק לאחר הטיפול הראשון לאחר קניה. לכן, זהו הטיפול החשוב ביותר! בטיפול זה אנו נוודא שכל הברגים מחוזקים היטב והברקסים וההילוכים מכוונים כמו שצריך.
  • טיפול לאחר 500 ק”מ
    טיפול זה הינו תקופתי. יש לבצע כל 500 ק”מ או חצי שנה – מה שבא קודם. טיפול זה מקביל לטיפול 10,000 ברכב פרט להבדל קטן: לא מחליפים שום דבר שעדיין לא נהרס… בטיפול זה בודקים את כל מערכות האופניים כדי לוודא תקינותן לאחר עומס עבודה ראשוני – מאז הרכישה. במידה ויימצאו ליקויים- המכונאי יציע לך את הטיפול המתאים.

חלקים מתבלים באופניים:

חלקים מסוימים באופניים מתבלים עם השימוש הרגיל (בלאי טבעי), כגון: השרשרת, קסטה, גלגלי שיניים בקראנק, צמיגים, גריפים, רפידות ברקס ועוד. אם לא מחליפים חלקים אלה בזמן, עלול להיווצר נזק גדול פי כמה לחלקים אחרים באופניים (דוגמא: אם לא מחליפים שרשרת בזמן, היא מתחילה לשחוק את השיניים של גלגלי השיניים, אשר עולים הרבה יותר מהשרשרת). בטיפול 500 בודקים חלקים אלה. במידת הצורך, תוך כדי תיאום איתך, מחליפים אותם בזמן.

הקפדה על כללים אלה תבטיח לך הנאה מקסימאלית מאופניך ושמירה על ערכם!

זכרו, ניתן לפנות אלינו תמיד בטלפון: 0732-660-616